Życie po Tobie

Piękna polska obyczajówka, o której nie można szybko zapomnieć. Po przeczytaniu pierwszej części z niecierpliwością czekam na kolejne losy Elizy i jej rodziny.


Eliza to 35 letnia kobieta, która po śmierci męża przeprowadza się do rodzinnego domu na wsi. Jej największym szczęściem, które jej pozostało są dzieci - Emilka oraz Jaś. Po dramatycznej stracie męża sama musi sprostać codziennym sprawom oraz z wielką cierpliwością i oddaniem opiekować się synkiem obdarowanym ułomnościami. Pewnego dnia ich sąsiadem zostaje Filip. Tajemniczy, charyzmatyczny i przystojny mężczyzna, który zamiesza w życiu jej całej rodziny.



"Życie po Tobie" to moje pierwsze, choć długo wyczekiwane spotkanie z autorką i muszę powiedzieć, że sprostała moim oczekiwaniom. Książka napisana jest świetnie, lekko i płynnie dokładnie tak jak napisana powinna być powieść obyczajowa. Akcja w książce na początku płynie powoli poznajemy codzienne życie głównej bohaterki a także jej sytuację rodzinną. Możemy zobaczyć jak wygląda opieka na dzieckiem z ułomnościami, jak wiele czasu trzeba mu poświęcać oraz jak wiele radości można się od niego nauczyć. Pod koniec książki akcja nabiera rozpędu, aby ostatecznie zaskoczyć czytelnika.


Gdy w życiu Elizy pojawia się Filip kobieta po raz pierwszy od śmierci męża czuje, że coś się zmienia.


Eliza jest bardzo silną i zdeterminowaną kobietą uważa jednak, że w życiu kocha się tylko raz i straciła już wszelką nadzieję na happy end. Całą uwagę skupia na swoich dzieciach oraz zmarłym mężu. Pomimo kilku lat od jego śmierci nadal codziennie go opłakuje. Podczas czytania możemy razem z bohaterką przechodzić żałobę oraz obserwować jak ona zmienia się wraz z pojawieniem się nowego mężczyzny.


Jest to świetna pozycja na odpoczynek, potrafi przenieść nas w spokojny i sielski klimat, odciąć od szarej rzeczywistości i z ciekawością wciągnąć w historię Elizy i Filipa.


Dziękuję 

13 komentarzy:

  1. Coś mi mówi, że ta książka mocno mnie wzruszyć. Planuję ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super oby się spodobała! Ja teraz czekam tylko na kolejną część :)

      Usuń
  2. Pamiętam kiedy ta autorka debiutowała. Mówiłam sobie, że przeczytam jej książkę w niedługo czasie. Kilka miesięcy minęło, a ja dalej nie znam jej twórczości i dodatkowo mam więcej do nadrabiania. Oczywiście z chęcią sięgnę i po tę książkę, zwłaszcza, że recenzja zachęca.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie było bardzo podobnie! Ale teraz już wiem, że warto :)

      Usuń
  3. Dobry, chociaż nieznany tytuł. A przynajmniej ja o nim pierwszy raz słyszę :)
    Cudowne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 niedawno była premiera tej powieści więc może dlatego :)

      Usuń
  4. Sporo dobrego słyszałam o książkach autorki. Mam je w planach, tę również chcę przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tym tytule, ale ja wielka fanką polskiej literatury obyczajowej nie jestem. Chociaż dzięki Twojej recenzji może nie przejdę obojętnie obok tej książki, gdy wpadnie mi w ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze mną jest podobnie bo nie dość że mam uprzedzenie do polskich książek to za obyczajówkami też nie szaleję ale ta książka jest naprawdę warta uwagi :)

      Usuń
    2. To jeśli chwalisz ją mimo podobnych obiekcji co ja mam, to tym bardziej zapamiętam tytuł! ^_^

      Usuń
  6. Tę książkę mam już na oku i koniecznie chcę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, mam nadzieję że też się spodoba :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad.
Pod komentarzem możesz zostawić link do swojego bloga- na pewno zajrzę :)

Copyright © 2014 Grovebooks , Blogger